Masinile electrice fac deja California mai sanatoasa!

Dintr-un stat plin de probleme de poluare, California devine deja mai sanatoasa datorita patrunderii pe piata a masinilor electrice, care au dus la un aer mai curat in zonele in care masinile electrice sunt mai raspandite, potrivit unui studiu recent. Studiul a fost...

Uber va pune la dispozitia soferilor sai 25.000 de masini electrice prin parteneriatul cu Hertz

Uber a confirmat extinderea parteneriatului sau cu firma de inchiriere, vanzare si car sharing Hertz, care va pune la dispozitia retelei sale de soferi din intreaga Europa pana la 25.000 de masini electrice, pana in 2025. Cele doua companii au colaborat deja pe piata...

Cum vor contribui bateriile vechi la alimentarea vehiculelor electrice de maine?

Reciclarea bateriilor litiu-ion ia avant, datorita unor companii precum Redwood Materials si ar putea contribui la tranzitia catre energia regenerabila. Pentru Redwood Materials, randurile de cutii de carton din parcarea pietruita reprezinta atat trecutul, cat si...

Vanzarile de vehicule electrice accelereaza catre cifre record in Noua Zeelanda

Constientizarea problemelor de mediu si subventiile sustinute de guvernul din Noua Zeelanda au contribuit la crestere, in timp ce achizitiile australiene raman pe loc. Constientizarea tot mai mare a crizei climatice, preturile in crestere la petrol si o schema...

Elvetia ar putea interzice utilizarea vehiculelor electrice in timpul crizei energetice

Oficialii elvetieni se pregatesc pentru o criza energetica in iarna aceasta, punand la cale in acelasi timp modalitati de a preveni intreruperile in furnizarea de energie. Elvetia ar putea interzice utilizarea neesentiala a vehiculelor electrice in aceasta iarna,...

Potentialii proprietari de vehicule electrice nu ar trebui sa se lase descurajati de probleme precum „anxietatea de autonomie”, in ciuda intregii valve care se face pe aceasta tema.

Proportia de vehicule electrice salvate de AA pentru ca sunt „descarcate” s-a injumatatit in ultimii doi ani, de la un procent de avarii de 8% la sub 4% in prezent. Mai mult chiar, din cei 4%, jumatate nu au ramas efectiv fara baterie, ci au decis sa cheme AA pentru ca nivelul bateriei era scazut.
In Norvegia, care are o proportie mult mai mare de vehicule electrice decat Marea Britanie, procentul de situatii in care masinile au ramas fara baterie este de doar 1%.

Prima treime a avariilor vehiculelor electrice este reprezentata exact de aceleasi defectiuni ca si in cazul masinilor pe benzina sau diesel – probleme cu bateria de 12 volti si cu cauciucurile. Alte defectiuni ale vehiculelor electrice sunt destul de diferite si acopera aspecte precum echipamentele de incarcare, luminile de avertizare, sistemele de monitorizare a bateriei sau transponderele pentru chei.
„In 20 de ani in care am condus vehicule electrice, am ramas o singura data fara baterie. Primul meu EV a fost un Ford Think – o masina cu o autonomie de 60 km si am incercat odata sa conduc din centrul Londrei in St Albans, intr-o noapte intunecata si ploioasa, si nu am reusit” spune presedintele Automobile Association, Edmund King. „Da, au existat situatii in care am avut putina baterie sau in care am intalnit incarcatoare nefunctionale, dar e greu sa ramai de tot fara baterie” mai spune el, adaugand ca majoritatea vehiculelor electrice te avertizeaza cand bateria ajunge la aproximativ 20%, iar altele iti schimba chiar traseul pentru a te indrepta catre un incarcator, sau comuta pe modul autonomie.

King mai spune ca soferii nu ar trebui sa aiba aceasta anxietate de autonomie, pentru ca nu are legatura cu realitatea. Desigur, se pot face – si chiar se fac – imbunatatiri ale infrastructurii de incarcare, dar ceea ce este cu adevarat util este planificarea. „De asemenea, vedem acum vehicule electrice cu autonomie mult mai mare, iar majoritatea vehiculelor electrice noi pot parcurge cel putin 400 de km”.

King subliniaza, de asemenea, „motivele de bucurie” in legatura cu detinerea sau conducerea unui vehicul electric.

  •  In diminetile reci, masina se incalzeste singura si se dezgheata.
  •  Iti poti lasa masina peste noapte la incarcat si sa o gasesti gata la ora 7:00.
  •  Electricitatea inca mai reprezinta doar o parte din costul benzinei sau motorinei.
  •  Performanta excelenta fara sa arda combustibili fosili.
  •  Silentiozitatea sa te ajuta sa gandesti.
  •  Nu trebuie sa platesti taxe auto, taxe pe combustibil sau taxe de aglomeratie.
  •  Poti beneficia de o banda verde pe placuta de inmatriculare.
  •  Adesea poti profita de parcare preferentiala.
  •  Incarcatoare mai rapide.
  •  Costuri de service mai mici.
  •  Masini excelente, de ultima generatie.

„Lumea auto se schimba rapid, iar in urmatorii 10 ani vom asista la si mai multe schimbari decat am avut in ultimii 50. Electrificarea devine ceva normal, iar potentialii proprietari de vehicule electrice nu ar trebui sa fie descurajati de miturile legate de autonomie. Dupa ce incerci un EV, e greu sa te mai intorci la ce stiai inainte… Destul de curand, ne vom gandi la masinile diesel vechi la fel cum ne gandim acum la fumatul in tren sau in sali de conferinte, de pilda. Automobile Association (AA) este cea mai importanta organizatie pentru soferii de vehicule electrice, care te poate invata sa intelegi totul despre EV – condus, asigurare, leasing, vanzare, intretinere si chiar reparare. Suntem aici pentru a da putere soferilor electrici”, a conchis King.

Sursa: https://www.fleetpoint.org/electric-vehicles-2/ev-range-prediction/electric-vehicle-out-of-charge-halved-in-two-years/