Producatorul auto chinez Kandi va lansa doua vehicule electrice in Statele Unite, ambele avand potentialul de a deveni cele mai ieftine masini electrice din America, la un pret pornind de la 12.000 de dolari, dupa creditele fiscale federale.
Anuntul celor de la Kandi vine in contextul in care cei interesati de piata vehiculelor electrice se intreaba de ani buni cand va veni momentul in care vehiculele electrice vor putea fi achizitionate la preturi similare cu cele ale masinilor pe benzina. Si desi cele mai multe dintre branduri nu au redus costurile pentru baterii intr-atat incat sa ajunga in punctul de accesibilitate, chinezii de la Kandi fac din accesibilitate mesajul central al asteptatei lor intrari pe piata americana.
“Vehiculele electrice sunt apreciate de foarte multi ani datorita eficientei lor, sustenabilitatii si inovatiei pe care o aduc. Cu toate acestea, consumatorii care isi doresc un vehicul electric excelent dar si toate facilitatile ce tin de stilul modern de viata nu au reusit cumva sa gaseasca masina ideala. Kandi schimba aceasta realitate, revolutionand experienta de cumparare a vehiculelor electrice pentru multe persoane. Misiunea Kandi este aceea de a face ca masinile electrice sa fie accesibile pentru toata lumea. Odata cu aceste doua modele, incepem o adevarata EVolutie Auto, care va permite oricui – indiferent de situatia financiara – sa isi permita un vehicul electric high tech de incredere”, spune Johnny Tai, CEO la Kandi America.
Dupa ce anul trecut Kandi a anuntat ca a primit aprobarea SUA pentru a comercializa in State doua masini electrice productie proprie, la un an mai tarziu, producatorul auto a anuntat ca va incepe vanzarile luna urmatoare si a dat publicitatii detaliile privind primele doua masini care vor ajunge pe piata: modele Kandi K27 si K23.
Kandi K27
Kandi K27 este un vehicul mic, compact, cu o baterie de numai 17.69 kWh, care il limiteaza la o autonomie optimista de numai 160 de km. K27 are spatiu pentru patru persoane si o viteza maxima de 100 de km/h. Insa ceea ce este cu adevarat atragator este pretul sau, unul extrem de atragator, masina pornind in State de la un pret de numai 20.499 de dolari, care dupa aplicarea creditelor fiscale poate ajunge pana la 12.999 de dolari. In unele state, micuta masina electrica ar putea costa chiar 10.000 de dolari dupa stimulentele acordate pentru achizitionarea de vehicule electrice.
Eticheta sa de pret o plaseaza intr-o zona ce nu se apropie de niciun alt vehicul electric nou. Cu singura conditie, evident, ca cei interesati de ea sa fie eligibili pentru pachetul de 7500 de dolari care ar face din K27 cea mai accesibila masina de pasageri de pe piata americana, depasind campionul actual al economiei, modelul de baza al Chevy Spark 2021, disponibil la un pret de 14.790 de dolari.
Kandi K23
Kandi este fratele mai mare al lui K27. Desi in SUA K23 se califica tot la categoria vehicul compact, el este semnificativ mai mare decat K27 si arata mai modern, iar conform descrierii companiei chineze, are “dimensiunea unui SUV mic”. Comparativ cu modelele Chevrolet Bolt sau Hyundai Kona electric, K27 poate fi considerata cu un pas mai mica in lungime si in latime.
Bateria sa este mult mai mare decat cea a modelului K27, avand o capacitate de 41.4 kWh, care ar trebui sa permita o autonomie de pana la 290 de km, iar viteza sa maxima este de aproximativ 115 km/h.
La pretul de 29.999, K23 va avea parte de ceva concurenta la intrarea pe piata, fiind cu numai 751 de dolari mai ieftina decat Mini Cooper-ul SE din 2021, desi Cooper SE are o autonomie de numai 177 de km. Nissan Leaf S 2020 incepe de la pretul de 32.525 si are o autonomie de 240 de km. O alta alternativa, mai ales pentru locuitorii din California – este Hyundai Ioniq Electric 2020, care costa 34.020 de dolari si vine cu o autonomie de aproximativ 275 de km.
Pretul pentru acest model coboara insa, pe unele dintre pietele principale, pana la aproape 20.000 de dolari dupa acordarea stimulentelor pentru vehicule electrice. Acesta este practic acelasi pret ca al unui Mini SE cu o autonomie de aproximativ 180 de km.
Texas – punctul 0 pentru Kandi
Pentru inceput vanzarile noilor vehicule electrice vor fi concentrate pe zona Dallas, unde Kandi a cumparat o companie cu licenta de dealership pentru a facilita introducerea vehiculelor importante pe piata americana. Insa compania chineza are in plan sa se extinda rapid.
Kandi, cunoscuta in China sub denumirea de Zhejiang Kangdi Vehicles, are un joint venture cu Geely – proprietarul Volvo pe piata sa interna si a detinut un serviciu de car-sharing cu masini electrice in China – unul care a distribuit masinile asemeni unui automat urias.
In anul 2018 Kandi a cumparat un importator de ATV-uri din Texas, SC Autosports, pentru a se ocupa de distributia in Statele Unite. Nici Kandi si nici SC Autosports nu au detaliat inca modalitatea in care masinile vor fi vandute, cu service si suport sau doar cu livrare – dar probabil vom avea parte de toate detaliile pe 18 august, cand chinezii de la Kandi au programat un eveniment virtual cu ocazia caruia se va da startul perioadei de pre-sale.
Vehiculele electrice pe axa China – SUA
Producatorii auto chinezi sunt extrem de interesati in prezent de extinderea in afara granitelor Chinei, cu atat mai mult daca vorbim despre producatori de vehicule electrice. Chiar si producatorii auto straini, precum Volvo si BMW, produc acum vehicule eletrice in China si le exporta la nivel global. Masina Polestar 2, de origine chineza, urmeaza si ea sa apara anul acesta, iar BMW isi doreste sa aduca in Statele Unite vehicule electrice fabricate in China.
Insa cand vine vorba despre producatorii auto din China, Kandi este un deschizator de drumuri si devine prima companie care isi va vinde produsele in SUA.
Vehiculele electrice produse in China vor fi in curand extrem de competitive pe segmentul low-cost atat in Statele Unite cat si in Europa. Desi vehiculele propuse de Kandi nu fac senzatie la capitolul design, daca vor putea fi achizitionate la pretul unei masini pe benzina, ele ar putea fi extrem de competitive, mai ales in orase.
Calitatea si siguranta vor fi, insa, semne mari de intrebare in conditiile in care China are un set diferit de standarde de siguranta. Marketingul si designul vor juca si ele un rol extrem de important pentru a stabili daca cele doua modele Kandi sunt, de fapt, doar niste Yugo-uri electrice.
De asemenea, va fi interesant de vazut daca autoritatile americane vor continua sa aloce 7500 de dolari per unitate pentru aceste masini, pe langa stimulentele acordate de state. Asta ar insemna o reducere de aproximativ jumatate din pretul total al acestor vehicule, in timp ce jucatorii de pe piata interna, precum GM sau Tesla, trebuie sa vanda la preturi intregi.
Surse: https://electrek.co/2020/07/30/kandi-cheapest-electric-cars-us/