- Potrivit Agentiei Internationale a Energiei vanzarile de vehicule electrice sunt pe cale sa atinga un record mondial anul acesta.
- Extinderea acestui sector, alaturi de alti factori, creaza puncte de presiune cand vine vorba despre furnizarea de baterii, cruciale pentru vehiculele electrice.
- Planurile Stellantis pe piata EV il pun in competitie cu firme precum Tesla, Volkswagen, Ford si GM.
Stellantis se indreapta catre Australia in incercarea de a procura materialele de care are nevoie pentru strategia sa de vehicule electrice pentru anii urmatori.
Producatorul auto a spus recent ca a semnat un memorandum de intelegere cu privire la “vanzarile viitoare de cantitati de produse de nichel si cobalt pentru baterii” cu compania GME Resources Limited, din Sydney.
Potrivit celor de la Stellantis, memorandumul se refera la materiale obtinute din Proiectul Nickel Cobalt NiWest, care a fost destinat dezvoltarii in vestul Australiei.
Intr-o declaratie recenta, compania a descris NiWest ca fiind o activitate ce ar produce anual in jur de 90.000 de tone de “nichel si sulfat de cobalt pentru baterii’ pentru piata de vehicule electrice.
Stellantis spune ca pana acum s-au investit peste 30 de milioane de dolari australieni (in jur de 18.95 miliarde de dolari) “in forare, analiza metalurgica si studii de dezvoltare”. Un studiu definitiv de fezabilitate pentru proiect urmeaza sa inceapa luna aceasta.
Stellantis – care are printre branduri Fiat, Chrysler si Citroen – si-a exprimat obiectivul ca pana in 2030 toate vanzarile de automobile din Europa sa fie vehicule electrice cu baterii. In SUA, Stellantis isi doreste pentru acelasi interval de timp „un mix de vanzari in proportie de 50% – un automobil si o camioneta light BEV”.
“Asigurarea surselor de materii prime si a aprovizionarii cu baterii va consolida lantul valoric al Stellantis pentru productia de baterii pentru vehicule electrice”, a declarat Maxime Picat, director pentru Achizitii si Supply Chain la Stellantis.
Planurile Stellantis pe piata de vehicule electrice pun compania fata in fata cu firme precum Tesla lui Elon Musk, dar si cu Volkswagen, Ford si GM.
Potrivit Agentiei Internationale a Energiei, vanzarile de vehicule electrice sunt pe punctul de a atinge un maxim istoric anul acesta. Expansiunea sectorului si alti factori creeaza puncte de presiune atunci cand vine vorba de furnizarea bateriilor cruciale pentru vehiculele electrice.
“Cresterea rapida a vanzarilor de vehicule electrice in perioada pandemiei a testat rezilienta lanturilor de aprovizionare al bateriilor, iar razboiul dintre Rusia si Ucraina a exacerbat si mai mult aceasta provocare” noteaza IEA, adaugand ca preturile unor materiale precum litiul, cobaltul si nichelul au crescut dramatic.
“In mai 2022, preturile pentru litiu au fost de peste 7 ori mai mari decat la inceputul lui 2021” adauga Agentia, spunand ca “cererea fara precedent de baterii si o lipsa a investitiei structurale in capacitati noi sunt factori esentiali”.
In luna aprilie a acestui an, CEO-ul si presedintele Volvo Cars, Jim Rowan, a anticipat ca deficitul de baterii va deveni o problema presanta pentru acest sector, spunand pentru CNBC ca Volvo a facut investitii care o vor ajuta sa obtina o pozitie foarte buna pe piata.
“Recent, am facut o investitie destul de substantiala cu Northvolt, astfel incat sa detinem cotrolul aprovizionarii cu baterii, pe masura ce avansam” a declarat pentru CNBC Jim Rowan. “Cred ca aprovizionarea cu baterii va fi unul dintre lucrurile care vor fi deficitare in anii ce vor urma” a adaugat el. „Acesta este si unul dintre motivele pentru care am facut acea investitie substantiala cu Northvolt: astfel incat sa putem avea controlul nu doar asupra aprovizionarii, ci si sa incepem sa dezvoltam propriile elemente chimice pentru baterii si unitati de productie”.
Planurile de incarcare ale Renault
Tot in luna octombrie, Mobilize – un brand al grupului Renault – si-a anuntat planurile privind lansarea unei retele de incarcare ultra-rapida pentru vehiculele electrice pe piata europeana. Mobilize Fast Charge, asa cum este cunoscuta aceasta retea, va avea 200 de locatii in Europa pana la jumatatea anului 2024 si va fi „deschisa tuturor vehiculelor electrice”.
Dezvoltarea unor optiuni adecvate de incarcare este considerata cruciala atunci cand vine vorba de contestarea perceptiilor legate de anxietatea de autonomie, un termen ce denumeste teama ca vehiculele electrice nu sunt capabile sa parcurga trasee lungi fara sa ramana fara energie, existand deci riscul sa ramana blocate.
Potrivit Mobilize, reteaua din Europa va permite soferilor sa-si incarce vehiculele 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana. „Majoritatea statiilor se vor afla la reprezentantele Renault situate la mai putin de 5 minute de o iesire de pe autostrada”, a adaugat acesta.
Sursa: https://www.cnbc.com/2022/10/11/stellantis-looks-to-australian-materials-for-its-evs.html