Noile jante aerodinamice ale celor de la BMW vor debuta pe SUV-ul electric iX3, in cursul acestui an, dar vor fi disponibile si pe toate celelalte masini electrice pe care constructorul bavarez de masini urmeaza sa le lanseze, printre care si iNext si i4, anuntate pentru anul viitor.
Dupa ani intregi de asteptare de la lansarea pe piata a primei sale masini electrice – BMW i3 in 2013 – BMW pregateste o serie de masini electrice noi, incepand cu modelul iX3 care va avea debutul anul acesta.Toate vor fi propulsate de sistemul de propulsie electrica de generatia a 5a a constructorului german de masini, insa acesta nu este singurul aspect pe care il vor avea in comun.
Toate vehiculele electrice noi ale BMW vor avea o optiune aero wheel, devenita populara odata cu vehiculele electrice, pentru a permite o mai buna performanta aerodinamica si pentru a creste autonomia, fara sa fie necesara adaugarea mai multor baterii.
La inceputurile lui Model S (2012-2013) Tesla a introdus pentru scurt timp o optiune aero wheels pentru vehiculul sau, insa aceasta a fost eliminata la un moment dat.
Odata cu dezvoltarea Model 3, Tesla a decis sa revina la jantele aerodinamice.
Intr-o interviu de anul trecut, Robert Palin, detinator al mai multor pozitii in echipa de aerodinamica a celor de la Tesla incepand din anul 2009, a explicat cat de importante sunt aceste jante pentru designul Modelului 3. In plus, unele teste mai recente au aratat ca jantele aerodinamice ale Tesla imbunatatesc autonomia cu 3% la viteze mari.
Beneficiile acestei optiuni, fac ca in prezent o serie de constructori auto sa lanseze acum vehicule electrice cu jante aerodinamice, iar BMW se numara si el printre acestia.
La automobilele de astazi, rotile si aerodinamica lor influenteaza eficienta generala a vehiculului cu pana la 30%. De aceea, o tehnologie BMW Aerodynamic Wheel isi face debutul alaturi de BMW iX3, a carui lansare pe piata este programata pentru anul 2020. Noua combinatie dintre janta de baza din aluminiu si inserturile proiectate individual completeaza in mod eficient aliniamentul primului SAV (Sport Activity Vehicle) complet electric al BMW IGroup.
Grupul bavarez sustine ca jantele aerodinamice vor reduce rezistenta cu aproximativ 5% in comparatie cu jantele de pe un BMW X3 cu benzina si ca sunt cu 15% mai usoare. Compania spune, de asemenea, ca in ceea ce priveste autonomia, aceste jante ar trebui sa aiba ca rezultat un plus de 10 km pentru iX3.
Beneficiile jantelor in ceea ce priveste aerodinamica si greutatea au ca efect general scaderea consumului de energie pentru BMW iX3 cu inca 2% la testul European WLTP, ceea ce inseamna 0.4 kWh/100 km si, astfel, extinderea autonomiei vehiculului cu 10 km”.
BMW anunta ca vom regasi aceleasi jante si la iNext si la BMW i4, care vor fi lansate in cursul anului 2021. Cu toate acestea, jantele sunt customizabile, astfel ca e posibil sa arate diferit la aceste doua noi vehicule.