CEO-ul General Motors (GM), Mary Barra, a prezentat planurile constructorului american privind extinderea gamei sale de modele electrice cu ocazia Conferinței Mondiale a Automobilelor desfășurată la New York.
GM pregateste ofensiva pe piata autovehiculelor electrice
Barra a anunțat lansarea a două noi modele electrice bazate pe platforma modelului Bolt (comercializat și în Europa de marca Opel sub numele de e-Ampera) în următorii doi ani, urmate apoi de o adevărată ofensivă de 18 noi modele în următorii 5 ani dezvoltate pe o platformă electrică total nouă. De fapt, adevărata noutate o constituie tocmai această platformă electrică de nouă generație care va fi lansată în 2021 și care, speră GM, va reduce costurile de producție pentru fiecare automobil cu 30%. Totodată, autonomia modelelor care vor utiliza noul sistem de propulsie urma să depășească cu ușurință 500 de kilometri. CEO-ul GM a dezvăluit că, în cazul acestei noi platforme tehnice, costul celulelor acumulatorilor va scădea sub borna de 100 de dolari pe kilowatt / oră de la 145 de dolari în cazul modelului Bolt. În prezent, GM își achiziționează acumulatorii de la unul dintre liderii segmentului, LG CHEM.
Mary Barra, CEO General Motors
Odată cu introducerea noii platforme electrice în 2021, GM, speră să înregistreze în sfârșit profit de pe urma comercializării automobilelor electrice după ce modele precum Volt si Bolt au generat doar pierderi pentru americani. Noile platforme electrice GM vor fi modulabile reușind să acopere o mare varietate de segmente de la crossover, sedan, MPV-uri, modele sport și desigur SUV-uri. Mary Barra a ținut să precizeze că GM își ia angajamentul să dezvolte un portofoliu complet de modele electrice care să fie și profitabile. Merită subliniat faptul că este prima dată când GM își asumă public obiectivul de a produce 1 milion de unități de automobile electrice la nivel mondial până în 2026.
GM pariaza pe SUV-urile electrice
Deși acest target este mai puțin ambițios decât cele anunțate de concurenții de la Daimler, Renault sau Volkswagen, GM pare să se concentreze pe segmentul profitabil al crossoverelor și SUV-urilor semn că succesul moderat al lui Chevrolet Bolt nu i-a stimulat pe americani să acorde pe viitor o atenție deosebită automobilelor electrice de clasă mică. Deși Bolt este prezentat de GM drept un crossover, acesta este perceput în general de clienți ca un model aflat undeva la granița dintre automobilele mici de oraș și cea a compactelor.
Chevrolet Bolt
Faptul ca dintre cele 18 noi modele electrice anunțate de GM, 7 vor fi SUV-uri ne spune clar pe ce segment de modele electrice vrea să se concentreze GM. Merită notat și faptul că, asemeni celor de la VW, GM dorește să depindă din ce în ce mai puțin de furnizorii tradiționali de acumulatori precum LG, intenționând să-și dezvolte propriile soluții pentru noul sistem de propulsie electrică. Pentru a reduce costurile cu acumulatorii și pentru a îmbunătăți flexibilitatea noilor platforme electrice, GM va integra celulele bateriilor în arhitectura tehnică a acestei noi platforme tehnice care va debuta în 2021.
Infrastructura – statii GM pentru toti posesorii de automobile electrice
La capitolul infrastructură, GM a anunțat că lucrează în ritm alert la instalarea unor stații de încărcare rapidă pe care aproape toți șoferii le vor putea utiliza indiferent de marca automobilului lor. Mary Barra a făcut de altfel o aluzie subtilă la adresa celor de la Tesla: „Noi nu suntem de părere că vom putea atinge un standard de 0 emisii în viitor dacă implementăm sisteme unice de încărcare și ridicăm bariere între automobilele noastre și anumite tipuri de stații de încărcare”. Este de notorietate faptul că în stațiile de încărcare rapidă Tesla Supercharger pot fi alimentate doar automobilele Tesla și niciunul dintre marii producători de automobile nu a dorit să accepte propunerea lui Elon Musk de a încheia un parteneriat pentru dezvoltarea și utilizarea în comun a acestei rețele.